אטרינט הישראלית יצאה מנוקיה – ומוכרת לה שירותי פיתוח

06 - July 2015

חברת נוקיה סימנס נטוורק תקבל מאטרינט שירותי פיתוח ותמיכה בלקוחות. המעניין בעיסקה הוא שאטרינט היתה בעבר מרכז הפיתוח של נוקיה, אשר נרכש על-ידי המנהלים כדי למנוע את סגירתו

חברת נוקיה סימנס נטוורק תקבל מאטרינט שירותי פיתוח ותמיכה בלקוחות. המעניין בעיסקה הוא שאטרינט היתה בעבר מרכז הפיתוח של נוקיה, אשר נרכש על-ידי המנהלים כדי למנוע את סגירתו

מנכ"ל אטרינט, אפי לוי
מנכ”ל אטרינט, אפי לוי

חברת אטרינט (Atrinet) מהוד השרון חתמה עם חברת נוקיה העולמית על הסכם שירות לשלוש שנים, שבמסגרתו היא תספק שירותי פיתוח ותמיכה מלאים למשפחת מוצרי Telecom Application Services של נוקיה. במסגרת ההסכם, אטרינט תיקח אחריות מלאה על משפחת מוצרי TAS של נוקיה, תגייס אנשי תמיכה ופיתוח בישראל ובסין ותתחייב לעמידה מלאה בכל המחויבויות החוזיות של נוקיה ללקוחות הקצה. מוצרי TAS של נוקיה מותקנים אצל כ-50 מפעילי תקשורת בעולם, בהם: AT&T, China Mobile, Orange וקבוצת Vodafone.

מדובר באחת מהתפניות העסקיות הנדירות והמעניינות, שכן נוקיה משלמת לעובדי אטרינט לבצע עבודה שעד לפני כשנה הם עשו במסגרת מרכז הפיתוח של נוקיה עצמה בישראל. שורשיה של חברת אטרינט נעוצים בחברת Atrica שיצאה בשנת 2000 מתוך מרכז הפיתוח הישראלי של 3Com, ועסקה בפיתוח מתגים ולפטפורמת ניהול שירות לרשתות Ethernet ברמת המטרו (metropolitan area networks). בשנת 2007 היא נרכשה על-ידי Nokia Siemens Networks תמורת 100 מיליון דולר, והפכה למרכז הפיתוח הישראלי של NSN שהעסיק בשיאו כ-500 עובדים.

הפרוייקט להצלת מרכז הפיתוח

בשנת 2013 החלה NSN בסדרת מהלכים של קיצוצים וארגון מחדש. מרכז הפיתוח הישראלי היה מקורבנות המהלך ובמהלך השנה פוטרו ממנו מאות עובדים. כמעט ברגע האחרון ביצעו מנהלי המרכז, אפי לוי, אוהד קיימר ומאיר בן משה, תהליך של רכישתו על-ידי המנהלים במימון חיצוני (Management Buy Out). המהלך הושלם בחודש פברואר 2014, עם הקמתה של חברת Atrinet, המעסיקה כיום כ-40 עובדים, מרביתם בהוד השרון. ראוי לציין שעיסקת ה-MBO המפורסמת ביותר בהייטק הישראלי, היתה העיסקה שבה מנהלי מפעל נשיונל סמיקונדקטורס במגדל העמק, קנו אותו מהחברה והקימו את טאואר (היום TowerJazz).

מיד לאחר הקמת החברה, היה ברור ש-NSN לא רוצה לוותר על הידע של עובדי הפיתוח שלה לשעבר, וחתמה עם אטרינט על הסכם אספקת שירותי פיתוח ותמיכה טכנית ללקוחות NSN בתחום ה-Carrier Ethernet Transport. במקביל, אטרינט דיווחה שמטרתה להיות אחת מהחברות המובילות בפיתוח מערכות ניהול לרשתות מוגדרות תוכנה (SDN) ופונקציות רשת וירטואליות (NFV). במקביל, היא מתכננת להרחיב את יכולת מערכת הניהול Aspen, שפותחה על-ידה במסגרת NSN, באופן שיגדיל את גמישות המפעילים בבחירת ציוד הרשת.

החברה מסרה שהיקפו של ההסכם החדש עם NSN הוא כמה מיליוני דולרים לתקופה של שלוש שנים. מיכאל רבר, מנהל מוצר בנוקיה העולמית, מסר: “לאחר המהלך של הקמת אטרינט מתוך חטיבת הפיתוח של נוקיה לפני כשנה, הוכיחה החברה  שהיא שותף מהימן ומקצועי. אטרינט הציגה יכולת מהירה להקמת מערך תמיכה חדש, תוך לקיחת אחריות מלאה על המחויבויות החוזיות שלנו כלפי הלקוחות הסופיים”.

מנכ”ל חברת אטרינט, אפי לוי, אמר שההסכם השני עם NSN מהווה אבן דרך חשובה ביישום האסטרטגיה של החברה, “תוך שאיפה להגדיל את הפעילות הגלובלית שלנו  ולספק שירותים דומים ליצרני תקשורת נוספים”.